Thursday, October 2, 2014

8 ani si un pic (1)

dupa 8 ani si un pic am pus din nou piciorul in tara de unde am plecat.
Nu mai e acasa, e "de unde am plecat" ca in "sa nu uiti niciodata de unde ai plecat".

Am avut emotii, am avut o frica imensa ca o sa vreau inapoi din prima zi. Insa, desi am plecat nerabdatoare inapoi spre casa, sentimentul de nerabdare a fost dublu, si sa ma intorc.

Nu am vrut sa ma vad cu nimeni decat familia imediata. Sa ma satur de fratele meu si Iuliana lui, de parinti, de nasi, de o verisoara cu care impart numele, de ei imi era tare dor. Nu stiam cat de dor imi era.

Am uitat de motan, si de el imi era dor. E asa un intelept motanul asta, Andrei era topit dupa el, au stat numai impreuna, s-au dragalit, Tanu i-a impins iepurasii mici cocolositi pe burta lui Andrei si s-a instalat el spre deliciul lui Andrei.

dupa 8 ani si un pic am realizat ca acasa e Canada. Stiam eu cumva, ca altfel nu imi explicam de ce nu simteam nevoia sa ma intorc in vizita in Ro. E bine? e rau? nu stiu. Asa simt.

mi-am innebunit fratele cu " la noi", "la voi"...
m-a socat felul in care se imbraca romanii... mai, canadienii sunt tare nepretentiosi la haine, sa fie curate, atat. Brandul incepe sa ii intereseze doar ca optiune de stil si calitate si nu ca nume.
m-a socat numarul de farmacii
de magazine ce vand tot ce tine de inmormantare
m-a socat lipsa de "sale" ori "clearance"
nu m-a socat nevoia de a "epata", de a te depasi in povesti*...

*Am avut iarna grea (2013-2014), chiar si cand am plecat din Canada, April 15, a nins 5 cm... Un unchi s-a chinuit sa imi explice ce iarna grea a avut el, in conditiile in care gradina lui era inverzita iar a mea era sub zapada.

m-au impresionat lucratorii din turism pe care i-am intalnit. Amabili. M-au impresionat cateva restaurante, mancare f buna. Am ramas shocata de felul cum am fost tratati la Taverna Sarbului la Sinaia. Mancarea modesta, preturi exagerate, chelneri plictisiti si deranjati.
am mancat atat de bine la Tulcea la un impinge tava, ori in mijlocul pustiului, undeva in Transilvania, la meniul zilei, Doamne ce ciorba si ce mici, si ce gratar

da, mi-am facut pofta de vizite in Romania, mai dese


No comments:

Post a Comment