Saturday, November 7, 2009

Mesaj pentru romanul din Nordul inghetat

La un moment dat, cand ma tot plangeam pe forum ca nu ma citeste nimeni, am fost sfatuita sa imi pun un contoar. Ok, cel ales arata si locul de unde a fost accesat blogul, motiv de mirari, uimiri, surprize...
Pai cum nu, a crescut pipota in mine alarmant cand am vazut ca sunt citita de peste tot prin lume. Ca in Europa sunt romani peste tot, nimic suprinzator! Romanul e pasare calatoare, ii place sa se plimbe, sa isi caute cuib mai bun, ne indragostim liberi de constrangeri sociale, religioase, culturale. Cei plecati pentru un trai mai bun, sa munceasca, ori isi urmeaza iubirea, ori profesia le poarta pasii prin toata Europa, fie ea inghetata, fie ea mediteraneana, sunt oameni de calitate indiscutabila, oameni care fac cinste numelui ce il poarta. Refuz sa discut de ceilalti, dupa cliseul orice padure are si uscaturi, iar noi avem niste uscaturi distincte...

Apoi am vazut hit din Australia, Japonia, si alte locuri cu siguranta exotice pentru mine. OK, sunt romani si acolo, romance, si forumul sa traiasca si semnatura mea care implora sa dai click pe link.
Cand am zarit hit de prin Africa, am zis waw, dar mi-am amintit de multimea de studenti la medicina, am cunoscut online apoi o romanca de isprava careia viata i-a oferit surprize calatoare in aventura de a-si urma sotul.

Nimic neobisnuit la hiturile din State si din Canada. Normal, aceeasi sursa, forumul.
Si zaresc de catva timp un hit din Nordul inghetat al Canadei, Hudson Bay!
Asa ca dati-mi voie sa salut romanul care isi traieste viata in Nordul inghetat, sa ii transmit virtual calduroase urari de bine, si sa il rog daca il intalneste pe Mos Craciun ratacit pe acolo, sa ii dea linkul blogului meu, ca nu stiu cum se face, desi am fost cuminte, nu am mai primit de vreun deceniu nici un cadou de Craciun!
Si astea fiind zise, nu pot decat sa stau si sa imi imaginez cum ii este viata acolo: ce face in zona aia atat de pustie, ce job are, cum e sa traiesti in frig in mai tot timpul anului? Banuiesc ca intrebarea ce mananca e puerila, stiind ca alimente sunt transportate cu avionul, probabil ca sunt scumpe, mai scumpe decat in restul Canadei. Dar totusi, merge la vanatoare mai des decat cei din sudul Ontario-ului, la pescuit? In loc de ferma merge la inuiti sau first nations pentru vanat proaspat? Ce limba se vorbeste: engleza sau franceza? Cat de puternic e accentul?
Cum sunt mall-urile? Traieste intr-un loc cu ban la alcool (that would be painfull)?

in incheiere, salutari tuturor romanilor, oriunde ar fi ei!

revin

No comments:

Post a Comment