Tuesday, December 18, 2007

episodul4

PRIMUL ZBOR
Am pus bagajele pe banda, apoi au venit 2 hamali care ne/au carat bagajele la infoliat, apoi la Malev, unde am intampinat probleme pentru ca am depasit mult kg la bagaje. Acum imi pare tare rau, trebuia sa cantaresc mai bine bagajele, asa cum mi/a spus aici si G, cu ele in brate pe cantar, si restul de lucruri sa fi facut pachet sa le trimit cu Sab. Asta cu regretul ca am dat spaga. Apoi la politistul cu stampila la pasaport a durat o vesnicie, pica sistemul din om in om. Am mers la imbarcare unde am avut surpriza sa fim transportati cu autobuzul la avion. Avionul a avut intarziere, pasagerii au venit in valuri. Surpriza neplacuta a fost ca stewardezele au fost urate, grasute si amabile doar cat le cerea serviciul…parca prost platit, as mai face un comentariu, dar prefer sa ma abtin. Am primit de mancare, o cafea…si atat. Decolarea a fost usoara, mai inspaimantatoare a fost rularea pe pista, dar odata in aer, am putut admira muntii, se zareau sub avion crestele inzapezite si luminile oraselor, ca salbe de lumini. Decolarea a fost mai lina, ce e drept, ma cam speriase Robert cu ce inspaimantator e zborul, dar trebuie sa spun ca nu a fost de loc asa. La Budapesta ne/am intalnit cu K si familia lui, am trecut de control si apoi am mers in sala de asteptare. Orele au trecut destul de greu, am facut shopping cu E, am mancat, toate f scumpe, am dat telefoane, am cumparat presa engleza, 5 dolari un ziar. AL DOILEA ZBOR Cu toate ca ar fi trebuit sa inceapa imbarcarea, am fost anuntati ca se va mai intarzia, dar, supriza am fost chemati la microfon, am dat actele, apoi dupa ce am primit inapoi pasapoartele am fost indemnati sa ne asezam la rand. Dupa ce au imbarcat batranii in carucioare si copiii mici, ne/am imbarcat si noi. Surpriza in avion a fost ca nu prea era loc de bagaje, am pus si noi unde am nimerit, unde am gasit loc liber. Drumul a fost chinuitor, in ciuda faptului ca decolarea si aterizarea, de fapt intregul zbor a fost ok, dar 10 ore in scaun , fara prea mult loc nici pentru picioare, nici pentru restul e mult prea mult. Dar eu ma vait, la 1,60 m, ce sa zic de V sau de K….Din primul moment am gasit pe scaun o patura pe cat de subtire pe atat de calduroasa, si o perna. Apoi, acum va surprind, a venit un steward care ne/a pus in brate casti, ambalate, si declaratia vamala. Cea mai mare dezamagire a fost acest steward, care era mare, gras, dar nu gras in sens masculin, ci ca femeile, cu colacei, manere in jurul taliei, cu plete slinoase si neglijent, cu camasa scoasa din pantaloni, iar pe deasupra, in varsta. Mancarea a fost ok, cu toate ca si aici am avut o patanie, tipul, mi/e greu sa spun stewardul, deci tipul a venit si a intrebat: turkey or pasta, dar accentul era imposibil asa ca l/am rugat in English, please. Ofensat mi/a raspuns ca asa a spus, asa ca am cerut ceea ce mi s/a parut a fi curcan, dar cand am deschis pachetelul, fierbinte de altfel am constatat ca mi/a dat paste. Mi/a fost lene sa ma cert cu el, asa ca am mancat paste. Filmele de pe avion au fost super, Cei 4 fantastici, la care am dormit dusa, si apoi un film cu Bill Muray, o comedie ciudata, pe care mi/a fost lene sa o urmaresc, pentru ca din pozitia pe care o aveam, cu scaunul dat pe spate nu vedeam ecranul central, ci, din cand in cand aveam vedere buna la unul din ecranele laterale, atunci cand pasagerul de acolo tinea capul aplecat si nu acoperea ecranul. Chinuitor 10 ore in avion, nu stiu daca as mai allege Malevul, as pleca mai din centrul Europei, ca sa echilibrez cele 2 zboruri. Aterizarea a starnit aplauzele calatorilor.
TORONTO
Ajunsi la Toronto, am mers pe un coridor lung , care avea o ciudatenie, avea pe mijloc covor rulant, pur si simplu ,mergea podeaua. La inceput nu am avut curaj, dar E a zis ca ea nu vrea sa piarda experienta asta, asa ca in momentele urmatoare toti eram insirati pe covorul fermecat! Ne/am asezat la un rand, am prezentat pasapoartele, ofiterul ne/a intrebat daca ramanem in Ontario cand a zarit CSQ/ul, eu am zis ca da, mi/a mazgalit ceva pe declaratia vamala si ne/a indreptat spre o incapere alaturata, unde ne/am asezat la rand. Aici, un tanar cred ca Indian, a intrebat cine este immigrant, noi eram primii, am zis, noi, we are, ne/a spus sa mergem intr/o parte a salii, unde erau si scaune, sa asteptam. Abia ne/am asezat ca a venit si a spus, you, and you, come with me, l/am urmat intr/un birou, de fapt erau pereti transparenti , un fel de colivii, acolo i/am dat actele, dar tipul era distrat rau, initial l/a dat pe V afara, apoi ne/a spus sa stam toti 3, apoi a uitat sa ne intrebe de adresa unde vom locui, ma rog, nu a facut nici un comentariu, a intrebat de bani, am semnat, de fapt ordinea a fost inversa. Ok, ne/a dat drumul, l/a intrebat ce trebuie sa facem, a zis sa ne luam bagajele si sa mergem la vama,de fapt a zis numai pick up your luggages, nu stiu daca am scris correct bagaje, am mers, am mai trecut prin cateva filter, dar parca era teleghidati.N/am urmat sfatul cu carutul ci am lasat un arab, cam in varsta, sa ne care bagajele, am platit 16 dolari, apoi el a incarcat toate bagajele intr/un carut, stiu ca s/a nenorocit de spate si in timp ce mergeam a inceput negocierea bacsisului, tot spunea make/ it good for me, ok, am zis, 10 dollars is enough, not, a inceput sa protesteze, i/am zis, you are more expansive than the airplane tickets, a inceput sa rada si ne/a dus la vama. Aici, o doamna draguta ne/a intrebat ce avem in bagaje, i/am spus ca haine, oale, nu stiu ce am mai ingaimat, a zis ok si ne/a dat drumul, dar m/au trecut fiori cand am vazut ca la ultima masa unei tipe ii desfaceau bagajul si o cautau peste tot. Ok arabul ne/a scos afara, afara de tot, dar in sala de asteptare nu ne astepta nimeni, asa ca am iesit afara in ploaie, a, am uitat sa scriu ca la Toronto ploua, deci afara , vorba vine, aveam acoperis deasupra capului, am ramas ai nimanui, inca arabul ne/a dat inapoi catvi centi sa dam un telefon. V s/a intors in sala, sa se uite dupa I, nu l/a gasit si m/a trimis pe mine sa dau telefon. M/am dus, telefonul imi cerea fise in total de 3, 5 dolari, nu aveam asa ca am vrut sa schimb. M/am indreptat catre un coffe shop, dar pe drum m/am intalnit cu I, asa ca am uitat instant de ingrijorare si i/am confiscat cafeaua. Ne ratase pentru ca el crezuse ca dureaza mult landingul, si s/a dus sa isi ia o cafea. Ok, am iesit, fratii s/au pupat si au plecat sa aduca masina din parcare supraetajata. Cat au fost plecati, a venit K sa ii dau marunti ca nici pe el nu il ridicase nimeni de la aeroport, i/am dat ce imi daduse arabul,, ce mai aveam si eu, dar si cafeaua, oricum ma saturasem. Ne/am incarcat in vanul inchiriat de I si am plecat. Primul soc l/am avut cand am vazut cat de disciplinati sunt soferii, nu pot sa descriu, parca toti ar lua rudotel. Apoi pe autostrada am vazut camioane de alea de marfa, impresionante! Oricum drumul nu a avut nimic in plus spectaculos, ploua, lumini, am ajuns acasa la I. Ne/am debarcat, ne/am pupat. Casa lor e grozava, nu e f mare, dar e super.

No comments:

Post a Comment