Tuesday, December 18, 2007

episodul 3

Buna
Ne/am mutat in apartament miercuri 1 februarie, dupa amiaza. De fapt toata dimineata am stat aici, am terminat de fiert, dezinfectat vesela, aranjat casa. Dupa cafeaua de dimineata am strans toate bagajele, am facut un pic de ordine si apoi am plecat pe jos la apartament. Dupa amiaza, dupa ce toti s/au adunat acasa, dupa ce am mancat, ne/am incarcat toti in doua masini si am venit acasa. Din cauza ca nu am avut telefon, Iulian nu a avut cum san e anunte cu o zi inainte, cand eram la apartament, sa mai ramanem ca vin cei de la Rogers sa instaleze cablu si net, asa ca miercuri seara am instalat Home Cinema Theatre si ne/am uitat la filme luate de la Iulian, Grease pe video si inca vreo 2 filme pe dvd.
Apoi ei au plecat acasa si ne/au lasat singuri. Ne/am uitat la filme, dar cea mai draguta faza a fost cand Victor a vrut sa iasa pe balcon. G i/a spus sa lase tot timpul plasa inchisa, daca aeriseste, sa nu intre cine stie ce musafir neplacut, desigur, ei au stat la doi si lor le mai intrau veverite pe balcon, vrabiute si alte ganganii. La 5, cum stam noi, putin probabil, dar sfatul G a fost ascultat intocmai. Asa ca, ori a uitat de plasa, ori nu a vazut/o, era intuneric, Victor era sa treaca prin plasa, a dat cu capul s/a speriat, dar eu am ras bine si m/am mai linistit, toata tensiunea cu mutarea s/a mai risipit.
Joi dimineata am fost sa il inscriu pe Andrei la scoala, G imi explicase cum ajung, imi aratase pe geam, asa ca am plecat la scoala, cu inima stransa. Aici toata lumea super draguta, astia ma complimenteaza ca vorbesc bine limba ca si cum eu nu vad crisparea pe fatal or cand incearca, cateodata, sa ma inteleaga. L/am inscris la scoala, mi/au dat orarul doar cu venit, plecat, pauze de masa si luni la 8.30 trebuie sa il ducem la scoala. Of, imi e tare greu, sper sa ii placa. Va face multa engleza suplimentar.
Noi vom avea ore de sofat, eu de la 10, Victor de la 11, cred ca o sa stea si el la ora mea si eu la ora lui, apoi trebuie sa mergem la centru de testare sa ducem si actele lui Victor, sa anuntam si mutarea in ceea ce priveste pe Victor. Eu am facut asta vineri, ba chiar mi/am programat si testul de G2, de traseu, dar Goran, instructorul i/a spus lui Iulian cand acesta l/a sunat sa il anunte de examen sa vina cu masina, deci instructorul i/a spus lui Iulian ca ma va programa el cand va crede ca sunt gata, sfatul lui este sa mai astept, sa mai iau o ora, doua. La sfarsitul orei pe care am luat/o vineri tipul mi/a spus ca sunt ok, doar sa ma asigur mai des. Aici capul trebuie sa fie in continua miscare, sa te asiguri pe toate stradutele ca nu iese vreun ametit, ca nu traverseaza vreun pieton, aici trebuie sa dai prioritate tuturor, macar la examen. Au un fix cu blind spot, punctual orb, trebuie sa te asiguri si acolo, asa ca am sa fac exercitii de gat.
Ce imi place la apartament este ca un perete la living este numai geam, jos un calorifer, impropriu spus calorifer, totul este parchetat, alunecam la greu pe aici, nu avem decat niste covorase de Ikea pe care le/am pus unul la intrare iar altul la Andrei in camera. Panorama e superba, mai ales seara, dar si acum cu toata zapada.
Astia au anuntat ca ninge, de 3 zile trimit avertismente de furtuna si canadienii si americanii, bineinteles ca in orarul prescris a nins, ninge in continuu, astia de dimineata curate drumurile, ba si trotuarele pe niste masinute mititele care fac mult zgomot. Dimineata la 6 am vrut sa arunc cu un bulgare intr/un nene care calare pe asa o masinuta curate trotuarul. Mi/a fost prea lene sa iau pantaloni pe mine, eram scurtii de pyjama asa ca l/am blagoslovit de dupa geam, de la caldura. Mi/era groaza ca maine am ora de sofat si cu ninsoarea asta drumurile vor fi grele, dar Victor mi/a spus sa ma uit pe geam, ca soseaua e curata, cum naiba, nu stiu, dar asta e!
Ti/am povestit cum se plateste la Zehrs? Un mall mare cu toate bunatatile posibile? E un automat, te asezi in fata lui, pui produsul cu codurile, tiue, faci tu c ear trebui sa faca o vanzatoare, apoi masina spune: pune produsul in sacosa, pui produsul in sacosa, apoi treci pe banda urmatorul si tot asa, pana termini, apoi apesi pe ecran cum vrei sa platesti, treci cardul, bati pinul si iei chitanta, INTOTDEAUNA IEI CHITANTA, si gata. Nu sta nimeni cu ochii pe tine, e o ametita de fetisoara acolo care supravegheaza vreo 8 cred automate de astea, dar cred ca fine/ul, amenda adica sau rusine e mare, sau e lumea stilata, nu stiu, dar nu iti vine sa strecori o bomboana. Gandire de roman, nu/i asa?
Lucrurile pe care le/am cumparat de la Viorel sunt de calitate, dormitorul e absolut din lemn, cu dressing, n/a avut neam de neamul meu asa, patul e super inalt, cu doua saltele. Fiecare camera are o camara, in dormitorul principal e f mare, acolo ai bara pt haine, raft pt pus plovare sunt isteti canadienii astia, nu tu dulapuri, bani aiurea!
La Andrei in camera am pus canapeaua, un dulap mai mare, un dulapior mic luat din dormitorul mare din acelea care stau de o parte si de alta a patului, masa de bucatarie, ca era mica, de lemn, frumoasa si i/am cumparat o lampa de birou, si un scaun de birou pe rotile.
Livingul, a livingul, avem doua fotolii Ikea absolute fantastice, daca le vezi, nu dai doi bani pe ele, dar sunt leagane, ne dam huta, hata pe ele tot timpul, o masa de cafea, scuze, translatie directa din romana, coffee table, o biblioteca, ceea ce la canadieni se cheama biblioteca la mine acasa s/ar fi chemat corp de biblioteca, dar asta e, de lemn, tv care el Sony cu tot cu mobilierul aferent, adica comoda de tv unde avem si video si dvd/ul, care e combina, plus receverul de la cablu. Avem haha, nu mai putin de 4 telecomenzi, e jale, e comedie sa umbli la sonor., ca sa dau cel mai minor exemplu.
Apoi biroul pe care e calculatorul, cu imprimanta, tastatura si mouse/ul sunt wireless, haha, boxe.
In dining space, hihi, avem masa de bucatarie luata de la Iulian si cu scaune, o sa ne luam si noi 2 scaune zilele astea, am vazut la oferta, o sa ne ducem intr/o seara sa ne luam. Bucatarie e utilata, e super, noi avem al nostru microundele, grill, filtru de cafea si prajitorul de paine. Mai avem si un desfacator electric de conserve dar cine sa se priceapa sa umble cu el?
Afara ninge, baietii s/au culcat, Bruce Willis nu stiu ce tot se zbuciuma pe tv, pe Fox29.

No comments:

Post a Comment