Tuesday, December 18, 2007

episodul 2

Hi
Suntem f fericiti sa va anuntam ca am luat testul scris, G1 si putem sofa canadieneste cu I in dreapta. A intrat de luni in vigoare o lege noua si trebuie sa autentificam permisele de conducere ianinte de a bookui/ a ne programa la road test, la traseu, dar zilele urmatoare trimitem pasapoartele la Toronto la Consulat si in cateva zile putem face programarea. Se pare ca au fost f multe permise false, nu stiu daca numai romanesti si trebuie autentificat inainte. Testul a costat 125 de cad de persoana, iar autentificarea ne mai costa 45 de cad de persoana. Bani, bani, bani....
Noi suntem f fericiti ca am trecut de testul scris, masinile astea fara schimbator par niste jucarii, pui in Drive si sofezi tot timpul, numai acceleratie si frana, fara viteza 1 , a 2/a si asa mai departe, fara ambreiaj. Asta au un fix cu unghiul mort, trebuie sa intorci literalmente capul sa te asiguri, nu ajunge retrovizoarea sau lateralele... Saptamana viitoare vom lua ore cu unul din cei doi sarbi de care iti povesteam, Zdravco sau fiu/sau Goran, apoi sa ne programam la G2, bineinteles cu permisele romanesti autentificate, dar pentru ca am mai mult de doi ani, imi vor recunoaste macar 5 ani de sofat si atunci voi putea da G full dupa cateva luni de sofat, fara sa astept perioada obligatorie, care nu stiu cate este ca minim, dar ca maxim nu trebuie sa depaseasca 5 ani.
Atat despre permis, credeti si voi entuziasmul...stai ca am vrut sa iti povestesc cum a fost: ne/am dus la un centru , scrie mare DRIVE LINCENCE TESTE, asta e langa un supermarket de alimentare, numit Basic, (sa iti spun cum e cu Basicul: toate sunt f ieftine pt ca prezentarea e bruta, nu e fancy, nu sunt impachetate elegant, si culmea dispretului canadian, nu iti da pungi la plecare, nu iti impacheteaza produsele ca la Zerhs, ci ori cumperi sacose cu incredibila suma de 5 centi, sau iei cutii de carton, in care au stat produsele si care sunt puse langa casa, si iti pui alimentele acolo. G cumpara legumele si fructele de acolo pt ca sunt superproaspete, si seara e totul la reduceri daca are mai mult de 2 zile.Deci te duci ca la bila, cu pungute din alea mici, sunt in suport, alea nu costa, iar in Canada asta inseamna ca e serviciu ieftin, deci si produsul e ieftin. A , si la benzinarii e asa, daca iti pui singur e mai ieftina cu cativa centi. Deci la benzinaria cu self servire e cu cativa centi mai ieftina benzina decat la cele la care esti servit)
Aici ne/am dus la informatii, am spus ce vrem, ne/a dat un bon de ordine, apoi a inceput sa bipaie urat in incapere, care era plina de indieni, si am vazut pe un panou ca era randul nostru, fiecare la un alt ghiseu, ne/a cerut actele, ne/a facut control la ochi, ne/a pus sa ne uitam intr/un aparat in care se vedeau din ce in ce mai departe numere, si apoi a clipit lumini din laterale si gata testul la ochi. Apoi ne/a facut poza, acolo in sala, si ne/a trimis intr/un separeu unde se datea testul testul scris, acolo un indian cu turban, sub un panou care scria interpret, dicta unui alt indian care habar n/avea boaba de engleza, toti ieseau destepti de acolo cu primul permis.
A venit o tipa draguta, ne/a dat foile, 20 de intrebari despre semne, 20 despre situatii in trafic, la fiecare aveai dreptul la 4 greseli, l/am luat, l/am completat, tipa la corectat pe loc, am avut 4 greseli la cel cu reguli, o greseala la cel cu semne, aici mai au un semn de stop taiat, o aiureala, m/a felicitat, mi/a dat permisul provizoriu si gata, poti sa pleci. Unui tip inaintea mea, care avea 5 greseli la un set, l/a intrebat si l/a pus sa explice din nou si l/a trecut. A iesit si Victor dupa un timp, amandoi am topait pana acasa de fericire. Plus ca si Andrei a asteptat linistit.
Asta e cu permisul, acu ma duc cu G la cumparaturi, iar Victor cu fratele sau si copiii se duc sa inchirieze pt maine dimineaza un Uhall, asa banuiesc ca se scrie, adica o camioneta de mutari, sa ducem lucrurile la apartament, sunt extraordinar de nerabdatoare sa vad apartamentul, cica intre 2 chiriasi se renoveaza complet, se varuieste etc, iar la o perioada de timp se inlocuieste aparatura, tipii dinaintea noastra au auvut bafta la tot nou! ei, nici noi nu avem mai putina bafta
Gat aplec
Va pup

No comments:

Post a Comment