Friday, November 5, 2010

Limite

E 5 si jumate dimineata si sunt in autocar spre Toronto. Avem o conferinta si trebuie sa ajung devreme sa ajuta la organizare, apoi registrations si alte chestii marunte ce tin de conferinte.
Lateralul meu o doamna sarita de 60 de ani se foieste enervant. E pe fotoliu de la margine (ma bufneste rasul cand tastez fotoliu, da nu pot sa scriu scaun, pentru ca nu e nici scaun) si nu stiu cum sa isi ridice manerull de la fotoliu.
Piesa asta e un lucru super util mai ales la 5 si dimineata cand sigur ca o sa atipesti si te tine sa nu pici pe coridor. Daca pici peste vecinul nu-i nici o problema, dar autobuzul nu face tot timpul numai dreapta nu?
Se foieste vreo 10 minute, trecem si de Cambridge, si ea nu-si gaseste locul. Pana la urma incepe sa caute cu privirea in jur pe cineva care sa o scoata din incurcatura.
Ma roaga sa o ajut. Ii manevrez manerul si e f fericita. Se linisteste si adoarme repede.
Dar mie imi zboara somnul ca incepe sa ma framante cat de important e manerul ala, cat de importante sunt limitele. E o limita nu? Daca o depasesti te trezesti gramada pe coridor. Dar te tine safe, nu?
Toate limitele in viata noastra sunt asa, cu pedala de siguranta?
Manerul ala e ca si balustrada la balcon, ba e mult mai important pentru ca daca adormi din picioare poti cadea peste balcon, dar din fotoliu, manerul ala de ajuta sa nu iti strici somnul?
Nu ar fi extraordinar daca am avea limite cu pedala de siguranta?
Bei un pahar e ok. Bei pe al doilea si apare limita. Si nu mai poti bea. Poti forta limita dar atunci te faci gramada, nu? simtiti limita asta? Multi nu (eu din fericire cate o data o simt, e senzatia aia de urcat la cap si presentimentul ca daca mai duc un pahar la gura am sa vomit si ce am visat ca mananc)
Apesi pedala de acceleratie si te uiti la viteza. Unde e limita? N-ar fi misto sa fie un sistem care sa zica stop: daca sofezi cu mai mult de atat sfarsesti rau? Eu sunt un sofer aventuros, dar am avut noroc sa nu am accident. Pun pe seama indemanarii...
Limite, limite, limite...
limita financiara: cheltui mai mult de atat, ti se topeste efectiv cartea de credit
limita in glume (mama ce mi-ar trebui una din asta)
limita in minciuni, oooo asta ar fi una f cautata pe piata politica romaneasca....

Unde nu am limite? unde imi trebuie un maner de siguranta?
Dar voua?

3 comments:

  1. Viata fara limite e imposibil de conceput, dar exista si o alta latura a discutiei, si anume: daca nu ar exista limite ce am mai incalca si ce am mai forta zi de zi?

    ReplyDelete
  2. da, ai dreptate. Limitele sunt sa fie incalcate. Limitele sunt pentru cei ce traiesc intr-un spatiu definit, intr-un box. E mai interesant sa gandesti out of the box.
    Dar eu am o problema cu box-ul. Ma refer la cel legal. Nu as iesi din box pentru nimic in lume.(asta daca ignoram depasirea limitei de viteza din cand in cand) Pierd ceva?

    ReplyDelete
  3. Legat de masini, oare tehnologia nu e atat de avansata incat sa se inventeze masina care nu pleaca daca soferul a baut? Dar oare de ce nu se pune in practica? Ghici? Atunci nu ar mai fi nevoie de asa multa politie, nu s-ar mai plati amenzi, nu ar mai muri oameni etc? Pai nu e si asta un bussines? Cine vrea sa se pazeasca pastreaza limita, cine nu...nu are decat sa iasa din limite.
    Cristina

    ReplyDelete