Saturday, January 16, 2010

DNA

Scriam mai demult ca am citit Julie and Julia. Si ca nu am fost f entuziasmata, cartea mi s-a parut banala, cu o multime de injuraturi fara rost.
Apoi in vacanta avuta de Craciun, Victor mi-a facut o bucurie si a inchiriat filmul, si pot sa spun ca filmul mi-a placut extrem de mult, Merryl Streep e fenomenala, si personalitatea lui Julia Child covarsitoare.
PBS are drepturile asupra emisiunilor create de Julia Child. Julia a preferat sa faca mai putini bani dar sa stea cu o televiziune publica care sa ajunga la majoritatea americanilor, si care sa ii lasa loc liber de creatie. F putin transpare in youtube, pbs tine cu dintii de copyright si bine face.
Pbs in acelasi timp reia emisiuni ale Juliei, incercand sa atraga fonduri cu noua faima

Cand flipui remotul prin multele canale, sunt intotdeauna atrasa de ce vad pe PBS. Si intr-o dupa amiaza vad ca PBS-ul transmite vreo 4 ore numai JC. Sa fi fost duminica trecuta? nu mai stiu...
Si am urmarit cateva secvente din emisiunea ei cu omletele, apoi am schimbat canalul, ca ti se face rau vazand crearea a zeci de omlete, cu spanac, cu branza, cu ficat, cu ceapa, cu icre, cu tuna, cu carne de pui, cu alt fel de braza si tot asa...
Apoi am revenit, Julia explica diferenta dintre puii buni de pus la rotisor, gaini, cei de facut tocana, cei de copt nu stiu cum, ce mai, avea o intreaba ferma pe masa ei...Schimb iar canalul...mai vazusem emisiunea...
Revin si Julia anunta ca face o ciorba de peste: bouillabase (sper ca am scris corect). Hopa, stai ca asta vreau sa vad...Si vad si salivez...
Si ma chinui sa ma gandesc, unde gasesc eu peste bun si ieftin? si ma gandesc, si ma gandesc (cine a zis ca imi merge mintea? nimeni, deci nici o surpriza) si imi aduc aminte de Chinatown. Hehe...
Joi ajung in ChinaTown, si imi iau peste! Numai maine nu e sambata si sa vezi ce bunatate de ciorba de peste execut!
Deci e sambata, si abia astept sa imi fac bunatatea de ciorba de peste...

dimineata la 8 eram fresh, gata de atacat bucataria, dar Victor imi zice ca masina e gata si trebuie sa mergem sa o scoatem din shop. Acu mai bine de o saptamana a zburat pe blackice si a aterizat in sant, la 5 si jumate dimineata. Era fiert, speriat, socat. M-am dus si am trecut impreuna prin toate declaratiile la politie, ambulanta, telefoanele la asigurare si alte celea...Acu masina e gata, ce ma bucur...

Luat masina, lasat Mitzubishi la firma de inchirieri, ajuns acasa, trimis baieti la cursul lui A de lifeguard...si gata, bucataria e a mea...
Toc ceapa marunt, pun intr-o oala inalta la rumenit, pun niste bete de telina in mixer si le maruntesc, le arunc peste ceapa, si la fel fac cu vreo 2 morcovi grasunei. Apoi torn suc de rosii si apa fierbinte si las sa clocoteasca in voie.
Scot capul de somon, il spal, il arunc in oala, dau focul la mic, apoi scot cei 2 crapusteni, tai capul si coada si le arunc si pe ele in oala, pastrez burta sa le pun in cuptor cu restul de file, sub broiler. Dupa vreo 10 min, arunc si file-ul luat special pentru Andrei, nu-mi mai amintesc cum chema originalul, dar fusese mare rau de tot, si ce aveam eu in fata nu avea pic de os.
Potrivesc de sare, mai cata sare cere!, piper, si cand peste aproape sa desface de pe os, opresc focul, nu inainte de a pune bors (praf)
Separat am fiert cartofi, am chisat mult usturoi si am pus restul de file sub broiler in cuptor, in tava aranjata cu floie, spreiata cu ulei, si pestele sarat si piperat din belsug!

Victor ma ajuta sa pun masa, am scos pestele pe un platou, am pus in farfuriile adanci zeama de peste, ceva cartofi si bucati de peste. Cine a vrut usturoi, a pus usturoi, cine nu, a migrat catre ardei iute ori sos de seafood...Buuuun
Si mancam, si Andrei intreaba ce e cu atata peste
Ai vrut sa fii mai desteapta...A, zice tu esti cea mai desteapta din casa, nu ai cum sa fii cea mai desteapta, zice copilul cu admiratie! Intreb: de unde iti vine asta...
Pai zice, ai job cool, ca poti lucra de acasa...
A, zic, daca eram desteapta si copilul meu era cel mai destept, si mai curajos, si sarea de la trambulina, stiind ca nu e mare diferenta intre a te arunca in bazin de pe margine ori de pe trambulina de la 1 metru
Andrei: copilul asta seamana in partea lui tatsu!!!

(am sa editez mai tarziu, acum nu imi merge tastatura cum trebuie, semnul imtrebarii imi apare ca É)

No comments:

Post a Comment