Monday, April 19, 2010

Ghitza contra

Frunzarind ziarele romanesti (obicei prost, dar de, invatul nu prea are dezvat in ceea ce ma priveste), gasesc o stire despre o romanca plecata in lumea larga si care isi uraste tara de adoptie. Mai mult, are blog.
Asa ca nu am ce face, si intru sa citesc, sa inteleg ce i s-a intamplat.
Plecase dupa o mare dragoste, cu care de altfel s-a si casatorit, si care se pare e un tip cu o meserie respectata in comunitate, deci nu a avut surprize neplacuta cand a ajuns in familia/tara de adoptie.
Si-a intrerupt studiile, dar a fost capabila sa se inscrie la o scoala de prestigiu (nu retin daca a prins bursa, ori sotul plateste studiile).
Si munceste la un fast food.
Uraste tot ce i se intampla si m-as mira sa nu pice in vreo depresie adanca cat de curand.
Pacat!

Nu ma pot relationa la asemenea experienta, eu/noi am plecat in lumea larga din cu totul alte motive, fara nici o plasa de siguranta. Am ales sa ne adaptam sistemului, sa nu luptam impotriva lui, pentru ca sa fim seriosi, nu am avea nici o sansa de succes sa schimbam ceva, si am trai intr-o nefericire impusa doar de dragul de a fi Ghitza contra!

Nu e prima pe care o aud ca si-a urmat iubirea si ca e nefericita. Si la cele pe care le cunosc, aceasta nefericire le afecteaza si casnicia. Ma gandesc cum se simte sotul ei (nu roman) cand o aude/vede vorbind ata de inversunat fata de tara lui? Oare ii da dreptate? nu cred!
Incearca sa o impace? Pana cand?

Nefericirea ei e strigatoare si din cauza experientelor traite la locul de munca. O inteleg intr-un fel, dar nu pot sa nu ma intreb: de ce nu le priveste cu umor? De ce le ia in tragic?
Cunosc persoane care o data ajunse aici au ales sa munceasca la Tim Horton tocmai ca sa isi puna la punct limbajul, conversatia, si sa dobandeasca experienta de munca in customer relations. Dar nici una nu a considerat experienta ca fiind injositoare ci ff folositoare.

Senzatia mea, dupa rasfoirea blogului, e ca alege sa fie nefericita. De ce? De ce aleg unii oameni sa fie nefericiti in mod constient?
Pacat....

(144 )

2 comments:

  1. Tara de adoptie e Franta? Si sotul politist?
    Daca da, chit ca-i ia un timp sa se dezmeticeasca, fata cu pricina se va acomoda, va pleca de la actualul loc de munca etc. E f tanara, are ceva in cap, se va descurca :)
    Daca nu despre ea e vorba, am batut si eu apa-n piua pe-aici :)
    si profit ca sa-ti spun ca-mi place blog-ul tau :)
    Numai bine!
    Leia

    ReplyDelete
  2. da, despre ea e vorba.
    Sarut mana de aprecieri, bine ai venit pe la mine...

    ReplyDelete